Stilig verktøy for videoforelesninger – LightBoard!

Jeg liker godt å se godt framførte forelesninger, selv når det er om ting jeg egentlig kan mye om fra før av. En professor i astrofysikk ved MIT, Anna Frebel, har laget en serie nettforelesninger som heter «Cosmic Origin of the Chemical Elements«. Hun har brukt noe som heter LightBoard, open hardware fra MIT. Løsningen gjør at du kan skrive og tegne samtidig som du ser på tilskuerne. Jeg syns dette virker mye bedre enn andre løsninger jeg har sett folk bruke og det er ifølge Anna enkelt å ta i bruk og hun har også brukt det (sammen med andre) til et fullt emne i klassisk mekanikk. Jeg fikk lyst til å prøve LightBoard selv!

Anna Frebel LightBoard
Anna Frebel forklarer hvordan grunnstoffene blir til med LightBoard.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *